به اطلاع هنرجویان شرکت کننده در آزمون دومین دوره جامع فیلم‌نامه نویسی می­رسانیم، همانگونه که در اطلاعیه فراخوان ذکر شد، هدف از این آزمون بررسی استعداد، خلاقیت و توانایی‌های بالقوه هنرجویان در ایده پردازی و گسترش داستان است. همچنین بررسی میزان علاقه هنرجو به ادبیات و فیلمنامه نویسی را مد نظر داریم. بر این اساس سوالاتی که در این آزمون طرح خواهد شد از این جنس بوده و با شیوه‌های متداول دانشگاهی که منابع مشخصی را معرفی کرده و از آن منابع سوال طراحی می­‌شود ،متفاوت است.

پس از این آزمون، مرحله استعداد سنجی نیز برگزار و حاصل نتایج و بررسی رزومه افراد در نظر گرفته خواهد شد و بنا بر ظرفیت دوره، 30 نفر از هنرجویان که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند،  جهت ورود به دوره انتخاب خواهند شد. لازم بذکر است با توجه به محدودیت‌های موجود، از حضور داوطلبانی که نسبت به 30 نفر اول امتیاز کمتری کسب کرده باشند، معذوریم.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، هنرجویانی که موفق به حضور در این دوره می­شوند طی 6 ترم، در کارگاه‌های فیلمنامه نویسی، یک ایده را تا نگارش کامل یک فیلم‌‌نامه دنبال خواهند کرد و در حین نگارش، با حضور در کلاس‌های دیگر، با عناصر فیلم‌نامه از جمله انواع ساختار، انواع پیرنگ، شخصیت و شخصیت پردازی و … آشنا خواهند شد.

شایان ذکر است که بنا بر برنامه ریزی های آموزشی مرکز آموزش حوزه هنری، با دانشگاه بوده و منعطف و مبتنی بر میزان پیشرفت هنرجویان است امکان تغییر در این برنامه وجود دارد.

همچنین با توجه به اینکه در دوره اول فیلمنامه نویسی از حضور اساتید متعددی از جمله آقایان امراله احمدجو، هادی مقدم دوست، سید محمد حسینی، سعید رحمانی، سجادی صدر، علی نوری اسکویی، مجید آسودگان، مسعود علمداری و فدایی حسین بهره‌مند شدیم، تمام تلاش ما بر این است تا در صورتی که مشکل خاصی بوجود نیاید از حضور این اساتید و مدرسین دیگری مانند سرکار خانم اسدزاده نیز بهره مند شویم.

زمان آزمون: پنج شنبه ١٣ خرداد ١٤٠٠، ساعت ١٤
مكان برگزاري آزمون: فضاي باز مقابل كلاس الف