بسمه تعالی

1- مرحلۀ دوم انتخاب واحد (حذف و اخذ) جامع تابستان 1400، از ساعت 12 روز دوشنبه 24 خرداد 1400، به مدت 32 ساعت آغاز خواهد شد.

2- درصورت تمایل به حذف دروس می‌توانید از سوالات متداول هنرجویی کمک بگیرید.

3- اگر درسی در مرحلۀ اول حذف شده باشد، ودیعه/شهریه آن فوراً به اعتبار کاربری شما اضافه خواهد شد.

4- با توجه به ظرفیت محدود اکثر کلاس‌ها و احتمال حذف دروسی که به حد نصاب نرسند، در اسرع  وقت اقدام به اخذ دروس مورد نیاز کنید.

5- پس از پایان مرحلۀ دوم انتخاب واحد، اخذ دروس تنها با جریمۀ تأخیر ۱۰۰ هزار تومانی به ازای هر درس ممکن خواهد بود.

6- پس از مهلت تمدید، دروسی که به حد نصاب نرسیده باشند حذف می‌شود. لذا از عموم هنرجویان تقاضامندیم دروس مد نظرشان را اخذ نمایند.

7- دقت کنید که دروسی که در این مرحله اخذ می‌کنید با دروس قبلی تداخل زمانی نداشته باشد.

تغییرات اعمال شده بر دروس در مرحلۀ دوم انتخاب واحد:

کلاس‌های حذف‌شده در مرحلۀ دوم انتخاب واحد:

۱- انیمه استودیو برادران حذف و ودیعه‌ها/شهریه‌ها به حساب سایت اضافه شد.

2- فتوشاپ برادران حذف و ودیعه‌ها/شهریه‌ها به حساب سایت اضافه شد.

3- موشن گرافیک برادران حذف و ودیعه‌ها/شهریه‌ها به حساب سایت اضافه شد.

4- دیجیتال پینت برادران و خواهران حذف و ودیعه‌ها/شهریه‌ها به حساب سایت اضافه شد.

کلاس‌های اضافه‌شده در مرحلۀ دوم انتخاب واحد:

۱- تاریخ غرب مدرن پخش فیلم برخط (مشترک) – استاد زرشناس – شنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ تا 18:00

2- آیین نگارش پخش فیلم برخط (مشترک) – استاد کاموربخشایش – یکشنبه‌ها ساعت 14:00 تا 15:00

برخی کلاس‌های تکمیل ظرفیت نشده نیز به شرح زیر معرفی می‌شود:

  • جریان شناسی ادبیات داستانی:

این کلاس با ارائه استاد محمدرضا سرشار بصورت مجازی از دروس مهم و پایه برای علاقمنمدان و متقاضیان آفرینش های ادبی می باشد. این کلاس در شش جلسه یک ساعته آماده گردیده و جلسات گفتگوی برخط نیز با استاد در صورت نیاز تدارک دیده خواهد شد.

  • مبانی ادبیات پایداری :

این کلاس از دروس مبانی در سطح دو برای علاقمندان فعالیت در حوزه ادبیات پایداری با ارائه استاد دکتر محمدرضا سنگری می باشد.شما در این دوره با فضای کلی ادبیات پایداری آشنا و مقدمات فنی و تخصصی که برای ورود به این عرصه نیازمندید را آموزش می بینید.از اصلی ترین مباحث بیان شده در این دوره نقد و بررسی تعاریف اساتید تراز از ادبیات پایداری ، بررسی رویکردها و گرایش ها در این حوزه و همچنین تشریح کامل مؤلفه ها و شاخصه های  ادبیات پایداری است.

  • فنون مصاحبه :

این کلاس تلاش دارد علاقمندان به فعالیت در حوزه نگارش و ثبت خاطرات حوزه ادبیات پایداری را . اندیشکده ادبیات پایداری حوزه هنری بر اساس فرمان مقام معظم رهبری برنامه هایی برای نهضت صدبرابر کردن آثار و تولیدات ادبیات داری دارد که استعدادهای برتر این کلاس می توانند از این مسیر همکاری های خوبی با این پژوهشکده نمایند.

  • مبانی تدوین:

موارد زیر را در کنار هم تجربه میکنیم: درک و دریافت مفهوم تدوین، شناخت سبک‌ها و شاخه‌های مختلف تدوین، توانایی شناخت و ارزیابی جایگاه تدوین در آثار مختلف، توانایی تعامل با تدوینگر از جایگاه یک کارگردان یا برعکس، یادگیری عمیق به اندازه چند سال کار تجربی …

  • طراحی یک و دو:

طراحی پایه تمام هنر‌های تجسمی طراحی می‌باشد. آشنایی با طراحی و ساده سازی می‌تواند با دستی‌ بازتر وارد هر شاخه ای از هنرهای تجسمی شوند. مبحث طراحی از دروس پایه و مهم و بسیار ضروری برای ورود به عرصه هنر خصوصا گرافیک و انیمیشن می باشد. طراحی کردن یک نوع از تفکر بصری، روشی برای بیان احساسات و ثبت لحظات است. طراحی، به دانش ایجاد یک طرح از تصویری ذهنی، خیالی یا واقع گرايانه گفته می‌شود. طراحی در معنای تخصصی، مفاهیم و کاربردهای متنوعی را دربر می‌گیرد.

این کلاس بصورت حضوری با استادی آقای کوروش حضرت پور مدرس دانشگاه می باشد.

  • سواد بصری:

سواد بصری به معنی توانایی درک، تفسیر، تبادل نظر و انتقال مفاهیم نشان داده شده در یک تصویر است. واژه سواد در واقع برای بیان این مفهوم است که عکس‌ها و تصاویر قابل «خواندن» هستند و مفاهیم آنها در حین خواندن آنها قابل دریافت خواهد بود. مهارت سواد بصری با دیدن پرورش می‌یابد و غنی شدن ذخیره‌ها و تجربه‌های ذهنی بیننده را در پی دارد.

این کلاس از دروس با اهمیت ، ضروری و مهم برای ورود به عرصه هنرهای تجسمی خصوصا گرافیک و انیمیشن می باشد.  مدرس این کلاس مجازی خانم دکتر کهوند می باشند.

  • کلاس تاریخ غرب:

ادامه مباحث تاریخ غرب مدرن استاد شهریار زرشناس بصورت حضوری روزهای یکشنبه عصر می باشد. اما بنا به درخواست دوستان در شرایط خاص کرونا این کلاس بصورت غیر حضوری نیز در روز دیگر بصورت مجازی ارائه خواهد شد.

  • روش تحقیق در هنر:

قابل توجه علاقمندان به فعالیت های پژوهشگری هنری. بعد از حدود سه سال این ترم کلاس روش تحقیق نیز ارائه خواهد شد. استاد این کلاس مجازی دکتر مجید سلیمانی ساسانی می باشند . بخشی از اهداف در نظر گرفته شده برای این درس، توانمندسازی هنرجویان برای پروپوزال نویسی است؛ پروپوزال‌هایی که علاوه بر محیط دانشگاهی، در پذیرفته شدن ایده‌های پژوهشی هنرجویان در سازمان‌های پژوهشی خارج از حوزه هنری نیز مؤثر خواهد بود.

  • آیین نگارش:

درس آیین نگارش به شیوه های درست نویسی بر اساس زبان معیار می پردازد و هیچکس بی نیاز از آن نیست بالاخص کسانی که با نوشتن سر و کار دارند اعم از پژوهشگران، نویسندگان، ویراستاران و … این درس مکمل درس روش تحقیق در هنر نیز می باشد.

موفق و مؤید باشید.