بسم الله الرحمن الرحیم

یا خالق

عزیزم! به محض اینکه هواپیما روی باند فرودگاه نجف نشست با خود فکر کردم اگر عبدالوحید نبود، الان به جای این بنده خدای شکم بزرگ، تو باید کنار من می‌نشستی. حیف شد.

فرودگاه تقریبا شلوغ بود. با تعداد بالایی مسافر ایرانی. دیروز برایت نوشتم با توجه به سابقۀ عبدالوحید پروندۀ حساسی است. از لحظه‌ای که عبدالوحید با چهرۀ جدید، در این ایام، به سمت نجف هم آمده حساس‌تر.

سرهنگ دیشب پیش از پرواز تلفنی گفت یک نفر از بچه‌های عراقی به اسم جابر با تیمش هوایم را دارند. قرار شد خودِ جابر به وقت نیاز سراغم بیاید.

وقتی به فرودگاه رسیدیم عبدالوحید بدون معطلی به سمت خروجی فرودگاه رفت. من نیز از پشت سر به تعقیبش رفتم. او از فردوگاه که خارج شد چند دقیقه‌ای ایستاد. بعد نگاهی به تلفن همراهش انداخت و به سمت خیابان روبه‌روی فرودگاه حرکت کرد.»

 

بخشی از داستان یادداشت‌هایی برای زینب به قلم آقای رضا حجتی برگزیده مسابقه بسط بسیط

 

 

? انتخاب درست زاویه دید تأثیرات جادویی در خواننده به جای می‌گذارد. از جمله باعث می‌شود خواننده، با استفاده از دید یک فرد، از یک اتفاق خاص تجربه‌ای پیدا کند. این امکان جهان‌بینی خواننده را وسیع می‌کند.

یکی از شیوه‌های روایت داستان در قاب است. قاب داستانی یادداشت روزانه نوعی داستان مکاتبه‌ای است. در این شیوه نویسنده داستان را با استفاده از نامه‌ها و یادداشت‌های روزانه روایت می‌کند. خوانندگان نیز همیشه از داستان‌ها و رمان‌هایی که به این شیوه نوشته شده، استقبال کرده‌اند. داستان‌های مکاتبه‌ای مثل همه رمان‌های قابدار خواننده را به درون داستان می‌کشاند، به گونه‌ای که او تصور کند خود نیز با ماجراهای داستان درگیر است.

 

برگرفته از کتاب جادوی زاویه دید نوشته آلیشیا راسلی